Tillbaka från Norge

Nu tänker jag berätta lite om min helt fullsmockade helg.
Vart ska jag börja? Har aldrig varit så stressad i hela mitt liv. Fanns inte en lugn stund under hela lördagen. Jag var så stressad att jag nästan började gråta varje gång jag kom in i köket med all disk. Men man hann inte klaga, det var bara att göra det. Jag lärde mig massor på bara en dag.

Fredagen åkte vi och hämtade upp axel på centralstationen. Vi var framme i Fredrikstad ungefär 3,5 timmar senare. Restaurangen var stor, golfplanen var enoooorm. Jag, Axel och Nicholas tog oss en tur runt området, och jag kunde inte sluta tänka "här ska jag jobba hela sommaren, här ska jag bo". Vi lärde snabbt känna alla och det kändes som en stor familj, alla kom överens och alla var jättetrevliga. Det blev några öl på kvällen och planering för lördagen. Just det, allting vi åt och drack var gratis.

lördagen var det bara att gå upp tidigt på morgonen och sätta igång. Fullt ös, hela dagen. Jag tror faktiskt inte jag tog en enda paus. Vi åt inga riktiga måltider, det enda jag fick i mig var väl någon våffla och när vi kom in i köket med disken så plockade jag och Frida lite i det som blev över av bufén.
På dagen fick jag det skitigaste skitjobbet av alla. Jag fick tre kassar fulla med räkor. Då skulle jag plocka ut de 150 finaste som skulle ligga som dekoration på förrätterna. Jag vet inte hur många gånger jag tappade räkningen och fick börja om från början. När jag väl trodde att jag äntligen var klar så sa chefen att jag skulle skala resten av räckorna, som var ungefär tre gånger så mycket som dom jag valde ut. Och otur som jag hade slutade det med att dom 150 räkorna inte ens användes, för vi glömde dom. Det var ju skit. Sedan skalade och hackade jag och pappa potatisar till gratäng för 150 personer, fattar ni vilket jobb det var?
När de första gästerna kom hade jag fortfarande inte hunnit bli nervös eftersom jag hela tiden höll på med något. Helt plötsligt var det dax, då började knäna skaka och det var bara att hålla minen och se glad ut. Norskan var omöjlig att förstå, men det var bara att skratta och nicka. Varje chans jag fick tog jag en öl, en kall underbar norsk öl.
Jag hade otur med mina fötter.... helt fel skor, Eva erbjöd sig att massera mina fötter, pinsamt. Bytte skor, fick skavsår. Tillslut sket jag i hur ont det än gjorde och bara sprang fram och tillbaka med flera kg disk, det var bara att bita ihop. Men lättare blev det inte när jag fick en glasbit i foten och det började blöda, som tur var så var det i slutet av kvällen.
Kvällen avslutades med flera öl, sedan tog jag och Frida oss till stugan helt utmattade och snackade någon timme innan jag tillslut fick sova en god natts sömn.

Jag varnade mamma för att jag i slutet av sommaren kommer vara en rökare, det gillade hon inte. Då sa jag att jag kommer bli alkoholist. Något av detta blir jag definitivt, för stressen var outhärdlig! Men det var något utav det bästa jag har gjort.


Här kommer lite bilder.




Japp, där jobbar jag.

Här lagar vi middag för 150 pers.

Jag och chefen. Ful bild, men det skiter jag i.

Jag grubblar.

Chefen

Söta axel (jag fick också köra golfbil), (axel körde nästan i diket)

Förbereder 150 förrätter.

och så satte kaoset igång, fyfan vad stressigt det var.

Iskall öl på huset för att coola ner när gästerna hade gått. Har aldrig njutit så av öl i hela mitt liv.
Karl-filip aka KF aka CP och jag.

Kommentarer
Postat av: Lilli

yeeeeyyy sötnos du är hemma :D

2009-05-04 @ 02:35:58
URL: http://lliaa.blogg.se/
Postat av: Michaela - Hockeyflickvän

Okey hur funkar det att jobba i Norge? Låter väldigt intressant.

2009-05-05 @ 09:04:49
URL: http://hnavas.blogg.se/
Postat av: Linda - My world, my style

Vad snackar du om? Jag saknar er! Jag blev ledsen för att du svarade elakt på mina sms och inte ville träffa mig. Men det värkar som att jag gör allt fel, jag är en besvikelse. Så visst jag ska inte tvinga dig att träffa mig. Jag ska inte störa. Hör av dig då om du saknar mig...

2009-05-05 @ 13:15:06
URL: http://niilan.blogg.se/
Postat av: Millaaa

okejokej:) jo bara bra

2009-05-05 @ 13:15:34
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0