23/11-08 over and over..

Jag har kommit på ett recept till som jag och Linda kan ha i vår kokbok. Jag älskar ju indisk mat, det är nog bland det bästa som finns. Så om Linda går med på det så skulle vi kunna ha Chicken Tikki Massala.

Mamma är min inspiration. Hon är min källa! Det är nog inte ett recept jag har tipsat om till vår kokbok som inte i förstahand kom från min mamma. Vi borde nog skriva "Vi vill tacka Helene" på baksidan av boken. Man kan ju inte ta all credit! Speciellt eftersom det inte är vi som kommit på det, men det kan ni ju hålla tyst om!

Igår så var jag med Richard och myste i hans soffa hela dagen. Vi vaknade halv tre och fick panik för han skulle egentligen kollat på en bil, men affären stängde kl 15 så det sket sig. Vi satt i soffan och kollade på tv i flera timmar. När klockan slog 17 kom jag på att "jävlar, vi har inte ätit någon frukost!". Med min mage som skrek efter mat åkte vi till Amhults krog och köpte med oss massa god china mat. Det blev kyckling i jordnötssås och det blev friterade räkor och någon annan kötträtt. Sedan åkte vi till Richards föräldrar och hämtade med oss ca 7 filmer. Väl hemma hos Richard slog vi oss ner i soffan och huggde in i maten direkt. Som vanligt så åt jag alldeles för snabbt och trodde, helt seriöst, att jag skulle explodera.
Sen måste jag rekomendera en av filmerna vi såg, "Felon". Det var nog en utav dom bästa filmerna jag har sett, absolut värd att se. Men jag varnar er, there will be tears! Jag försökte verkligen hålla inne tårarna, men en del trängde sig allt igenom. Jag tror faktiskt att Richard släppte fram några tårar också. Den var verkligen hemsk. Men ni måste se den!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0